Tous les sujets, pour votre succès

Anglais – LVA et LVB Évaluation commune Terminale CTCANGL06534A – CTCANGL06534B

Accueil » Anglais – LVA et LVB Évaluation commune Terminale CTCANGL06534A – CTCANGL06534B

Epreuve E3C : Anglais – LVA et LVB
Voie : Toutes voies
Niveau d’études : Classe de Terminale
Session : 2025
Durée de l’épreuve : 1h30
Calculatrice : Interdite
Dictionnaire : Interdit
Numéro du sujet : CTCANGL06534A – CTCANGL06534B

Compréhension de l’oral, de l’écrit et expression écrite
L’ensemble du sujet porte sur l’axe 1 du programme : Identités et échanges.

Les documents
Document vidéo
Titre
: How Montana tribes rely on tradition to fight climate change
Source : The Washington Post, May 27, 2016

Extrait de l’annale :
1. Compréhension de l’oral (10 points)
Vous rendrez compte, en français, de ce que vous avez compris de la vidéo.

2. Compréhension de l’écrit (10 points)
a- Compréhension de l’écrit (texte)
Give an account of Isabella’s story and then of Star’s, in English and in your
own words, taking into consideration the problems they came across and the solutions they found to deal with them.

b- Compréhension de l’ensemble du dossier (vidéo et texte)
Compare and contrast the way the Native Americans portrayed in these documents have managed to preserve and reinforce their identity.

3. Expression écrite (10 points)
Vous traiterez, en anglais et en 120 mots au moins, l’un des deux sujets suivants, au choix.
Sujet A
Can activism make a difference and improve people’s lives?
You can focus on Native American activism or use other examples from the Englishspeaking world to justify your position.
Sujet B
Joe Whittle’s article is part of a series dedicated to the theme “Inequality and opportunity in America”.
Would you rather define the US as a land of opportunity or a land of inequality? Explain and illustrate your position.