Epreuve E3C : Anglais – LVA et LVB
Voie : Toutes voies
Niveau d’études : Classe de Terminale
Session : 2025
Durée de l’épreuve : 1h30
Calculatrice : Interdite
Dictionnaire : Interdit
Numéro du sujet : LVAANG3102 – LVABNG3102
Compréhension de l’oral, de l’écrit et expression écrite
L’ensemble du sujet porte sur l’axe 3 du programme : Art et pouvoir
Les documents
Document vidéo
Titre : What Woodstock taught us about protest
Source : PBS, August 16, 2019
Extrait de l’annale :
1. Compréhension de l’oral (10 points)
Vous rendrez compte, en français, de ce que vous avez compris du document.
2. Compréhension de l’écrit (10 points)
a- Compréhension de l’écrit (texte)
Give an account of the document, in your own words and in English.
In your account:
– Briefly present the journalist and what Live Aid is and share the reporter’s overall point of view on it.
– Explain in your own words: “But its portrayal of Africa triggered the birth of a patronising industry whose mission it was to “save Africa.” (l. 19). Justify with elements from the text.
– Explain Africa’s reaction today
b- Compréhension de l’ensemble du dossier (vidéo et texte)
Compare and contrast the two documents.
3. Expression écrite (10 points)
Vous traiterez, en anglais et en 120 mots au moins, l’un des deux sujets suivants, au choix.
Sujet A
You are a reporter. You have just spent a weekend at a festival in support of a charitable cause. Write an article about what you saw at the concert and your reactions / feelings about this type of events.
Sujet B
To what extent can musical events such as festivals and concerts bring people together? Explain how with examples.